4857 SAYILI İŞ KANUNU
10 Haziran 2003
0
Kadın işçilerin doğumdan önce 8, doğumdan sonra 16 hafta olmak üzere toplam 24 haftalık süre boyunca (çoğul gebelikte +2 hafta) çalıştırılmamasını, doğum sonrası izin bitiminde isteğe bağlı …
PDF dökümanı · Word sürümü
4857 SAYILI İŞ KANUNU
10 Haziran 2003
0
İş sözleşmesinin herhangi bir nedenle sona ermesi halinde, işçinin hak kazanıp kullanmadığı yıllık izin sürelerine ait ücretin, sözleşmenin sona erdiği tarihteki ücret üzerinden kendisine ve…
PDF dökümanı · Word sürümü
4857 SAYILI İŞ KANUNU
10 Haziran 2003
0
Yüzde usulünün uygulandığı işyerlerinde işverenin, her hesap pusulasının genel toplamını gösteren bir belgeyi işçilerin seçtiği temsilciye vermekle yükümlü olduğunu düzenler. Bu belgelerin ş…
PDF dökümanı · Word sürümü
4857 SAYILI İŞ KANUNU
10 Haziran 2003
2
Toplu iş sözleşmesi veya iş sözleşmelerine, hafta tatili, ulusal bayram-genel tatil hakları, ücretli izinler ve yüzde usulüyle çalışanların kanundan doğan haklarına aykırı hükümler konulamay…
PDF dökümanı · Word sürümü
4857 SAYILI İŞ KANUNU
10 Haziran 2003
1
Ulusal bayram ve genel tatil günlerinde çalışılıp çalışılmayacağının toplu iş sözleşmesi veya iş sözleşmesiyle belirleneceğini, sözleşmede hüküm yoksa bu günlerde çalıştırmak için işçinin on…
PDF dökümanı · Word sürümü
4857 SAYILI İŞ KANUNU
10 Haziran 2003
0
İş sözleşmesiyle çalışan tüm işçilerin ekonomik ve sosyal durumlarının korunması amacıyla, Asgari Ücret Tespit Komisyonu aracılığıyla en geç iki yılda bir asgari ücretin belirlenmesini düzen…
PDF dökümanı · Word sürümü
4857 SAYILI İŞ KANUNU
10 Haziran 2003
0
İşverenin, ancak toplu iş sözleşmesi veya iş sözleşmesinde belirtilen sebeplerle işçiye ücret kesme cezası verebileceğini ve bu kesintinin gerekçesiyle birlikte derhal işçiye bildirilmesi ge…
PDF dökümanı · Word sürümü
4857 SAYILI İŞ KANUNU
10 Haziran 2003
0
Ücreti, bir iş karşılığında işveren veya üçüncü kişilerce ödenen parasal tutar olarak tanımlar ve kural olarak Türk parasıyla işyerinde veya banka hesabına ödenmesini öngörür; bono, kupon gi…
PDF dökümanı · Word sürümü
4857 SAYILI İŞ KANUNU
10 Haziran 2003
0
Silah altına alınan veya kanundan doğan bir ödev nedeniyle işinden ayrılan işçinin iş sözleşmesinin, ayrılış tarihinden itibaren iki ay (kıdeme göre ek günlerle en çok doksan gün) sonra işve…
PDF dökümanı · Word sürümü
4857 SAYILI İŞ KANUNU
10 Haziran 2003
0
Elli veya daha fazla işçi çalıştıran özel sektör işyerlerinde yüzde üç, kamu işyerlerinde ise yüzde dört engelli ve yüzde iki eski hükümlü işçi çalıştırma zorunluluğunu düzenler. Bu kapsamda…
PDF dökümanı · Word sürümü